DKTV er servicepartner i SmørumNet, men de skal rekvireres igennem YouSee på telefon 70 70 40 40.
Udpluk af serviceaftalen mellem YouSee og SmørumNet som har følgende vilkår, når det gælder for medlemmerne direkte:
- Ved pludselig opståede fejl, der berører hele anlægget eller væsentlige dele af anlægget, er DKTV forpligtet til at påbegynde fejlretning inden 4 timer
- Ved pludselig opståede fejl, der afbryder signalforsyningen til flere end to abonnenter, eller ved udfald af et ”must-carry” program er DKTV forpligtet til at påbegynde fejlretning samme dag
- Ved fejl, som ikke afbryder signalforsyningen, og hvor det fortsat er muligt at følge alle udsendelser eller ved udfald af et enkelt ikke ”must-carry” program, vil fejlretning blive påbegyndt hurtigst muligt og inden 12 timer
- Ved fejl, der berører én eller to abonnenter, vil fejlretning blive påbegyndt hurtigst muligt og inden 2 arbejdsdage
- Servicekontrakten omfatter udbedring af fejl på stikledningsinstallationer frem til og med 1. stikdåse hos den enkelte bruger.
- Fejl på stikledningskabler er omfattet, dog ikke udgifter til opgravning på privat grund i forbindelse med evt. udskiftning af kablet.
- Kontrakten giver ret til at rekvirere DKTV til at foretage tjek af den komplette husinstallation med henblik på at rådgive medlemmerne i forbindelse med eventuelle problemer med modtagelsen. Rekvirering af husinstallationstjek kan foretages af det enkelte medlem (ring til YouSee, og fortæl at vi i SmørumNet har en speciel aftale, hvor husinstallationstjek er gratis. VIGTIGT: Hvis YouSee konsulenten påstår at det koster penge, skal du bede dem at læse alle informationerne som de har på deres skærm om vilkår i SmørumNet. Selve husinstallationstjekket er indeholdt i serviceprisen, hvorimod udbedring af eventuelle fejl foretages efter regning eller tilbud direkte til det enkelte medlem. (hvis der er interne fejl, skal du få et tilbud og selv betale for udbedring) .